Sunday, October 23

BERCINTA TAK PERLU KAN SEBAB ?

Gadis Hot : Awak Suka Saya?.. Cinta Saya?.. Nape Awk Cinta Saya eak?.. Kalau awak tak cakap, saya clash!..

Jejaka Macho : Sebab Awak Cantik, Awak Comel, Awak Mempunyai Senyuman Manis, Awak Taat, Awak Bertudung, Awak Wanita Didalam Kaca Saya, Awak,.. Awak,.. Awak,….. (Berterusan Selama 3 Jam)

Sekian Lama Gadis Hot Kemalangan Teruk Dan Berada Di Wad.(Situasi Di Wad)

Jejaka Macho : (Menangis) Kini, Awak tidak lagi cantik, saya tidak mampu untuk mencintai awak, kini, awak tidak comel, saya tidak mampu mencintai awak, kini awak tiada senyuman manis, saya tidak mampu mencintai awak, Kini awak berkerusi roda, saya tidak mampu mencintai awak.

Tapi ada 1 je yang saya cintai awak ialah kerana Allah, Agama kita tetap dan Itu sahajalah yang akan mengekalkan kita sehingga ke akhirat.

“Cinta tidak perlu ada sebab. Cinta lahir dari hati yang ikhlas. Saya terima awak seadanya. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat dan dipegang. Namun begitu. Ia boleh dirasai dalam hati..”

Adakah Cinta Memerlukan Sebab?.. Tidak!!.. Cinta sesuatu yang abstract yang lahir dari hati yang ikhlas.. Jika kita mencintai si dia kerana Kecantikan, Harta Atau sebagainya.. Ianya tidak kekal dan akan hilang dalam sekelip mata.. Tapi cinta kerana Allah itu kekal kerana Agama itu kekal melainkan Jika terkeluar dari agama..

Cinta Kerana Allah banyak faedahnya kerana merangkumi pelbagai aspek. Tiada rugi dan Tidak akan menyesal dan Tidak akan hilang

No comments:

Post a Comment