Friday, July 29

malam itu membuktikan segalanya !

assalamualaikum .

bissmillahirahmanirahim .. sblum aku meneruskan bicara q , kususun 10jari maaf pd mu bg sesiapa yg trasa . bkan niatku untuk menyakitimu , tapi ini semua adlh realiti dan bkan hnya skdar fantasi . dngar laa teman bicara  hati yg terluka ini dek perilaku mu yg tidak kau sedari sehingga melukakan prasaan "sahabat" . sahabat hnya sekadar pnggilan pd bibir mu !





3 tahun , 6 bulan , 30 hari ,8 jam, 43mnit,5saat , ku hitung2 saat2 kta bsama bergelar sahabat .mngkn semua ini x bermakna kerana  kau dan aku xselayaknya bersahabat , krna mngkn  salah satu antra kta blum lg bnr2 memahami apa itu erti kawan . malam itu , menyedarkan aku sp kau sbnarnya d sbalik topeng yg slama inikau tutupi dgn sifat hipokritmu itu . sudah laa . ckup dgn madah bicaramu , cukup dgn pujuk rayu mu kerana hnya kau terasa sunyi baru kau terkinja2 mencri kelibatku . sakit hati ku ini xmngkn boleh kau ubati dgn kta2mu . hati ini rajuk krna sifat mu yg acuh tak acuh itu . 



saat senang ramai kwan yg dtg , paabila kta dlm kesusahan batang hidung pn x kelihatan . kau xjauh beza dgn kta2 itu . ingin ku kata kn pdmu , pcaya laa aku muak melihat perilakumu itu . bibir mu sndri bkata ,aku sygkn kwanku , aku sdih bla dia pergi dariku . persetan ! aku tahu sifat mu tman ,. kau hnya mlyan org yg setaraf dgn mu . teman , jgn kau bangga kn dgn semua itu , krana allah tlh menjanjikan pd hambanya , yg snag itu psti akn merasa kesulitan , dan susah itu pasti akn mlihat kesenangan . kau sisih kan aku tika kau bersama  teman setarafmu .untk pngetahuan mu , buka matamu . saat itu hti ini terluka . hati ini menangis . mn mngkn aku aku perlihatkn ksdihanku pd mu . mn mngkn aku mngis d hdpan bru kau tahu aku ksediahn yg ku alami ini . tidak .



usai mjlis itu , aku brangt pulang ke rumh . dlm pjlnan itu , ku imbas smula dlm mjlis itu , trasa airmta yg xdiundang mla menerpa pd wjah yg tlh ku serikan itu  .  ku sapu airmta itu . tak ku biar kan ia mngalir terus . x ku ingin tangisi dgn pkara2 bdoh itu . ku lihat bntg dan bulan . indah . cantik bla mlihat psngan itu bjarak dkt . bintang itu berkelipan mnkala bulan itu mempamerkan keindahan cahaya nya .  aku tersenyum . sekurg2 nya hti ini terubat mlihat keindahan ciptaan Tuhan .  




inilah kawan . 
kadangkadang kita sendiri tak terfahamkan
apa maksud mereka erti "kawan" itu.
dari beratus kawan yang aku kenal
beribu rupa yang aku sudah set di minda
tidak seorang pun
ada bila aku susah.
cuba tanya apa erti "kawan" pada mereka
cuba cari definisi dari mereka
banyak. berjuta jawapan di beri.
dan setiap baris ayatnya di barisduakan.
ah ! itu yang aku buat rasa palat.
bingai dengan bahasa hipokrit mereka.
kawan adalah teman dikala susah mahu senang
>ubahsuaidrblogkakaku<



* trimas bebnyak pd yg bca*
* semua ini adlh real *
*aku cinta sahabat aku bli dia trima aku seada nya *
~ayin cuka aurora~


No comments:

Post a Comment